НУШ


Нова українська школа: що дає свідоцтво досягнень.
З 1 вересня в Україні запрацювала реформа Нової української школи. Разом з цим і чимало нововведень. Одне з них – запровадження свідоцтва досягнень для першокласників, яке містить 51 показник. За ним вчителі і будуть оцінювати маленьких учнів.
Як пояснює Міністерство освіти і науки України, оцінки, які були раніше, є каральними і абстрактними. Запроваджуючи таку форму оцінювання, прагнуть стимулювати першачків до навчання.
Табелі, які отримують учні після завершення кожного навчального року, показують лише академічний рівень знань. Свідоцтво ж, навпаки, має ще й соціальний рівень – там вчитель може прописати свої рекомендації для кращого опанування предмету. А в табелях такого немає, пояснює директор Департаменту освіти і науки Полтавської ОДА Олена Харченко.
“В основі Нової української школи лежить компетентнісне навчання. Воно передбачає не просто, щоб дитина отримала знання. А щоб вона вміла працювати в команді, вирішувати проблеми, пропонувати ідеї. Раніше був табель. І за ним можна було оцінити лише академічний рівень компетентностей. Як дитина встигає — на 1,2,10 балів і т. д. А соціальної компетентності у табелі не видно. Тому завдання свідоцтва досягнень — розкрити потенціал кожної дитини, підтримати і надихнути її на навчання, щоб вона працювала далі. Таким чином, школа дає батькам повну характеристику дитини про її досягнення у 1-у класі. У табелі було все просто — предмети і оцінки. Тут навпаки, в першу чергу характеристика особистісних досягнень — як дитина працює на уроці, ставить запитання чи ні, чи виявляє інтерес до навчання, чи спілкується з дітьми. Це набагато легше і для батьків, і для учнів. У табелі ж цього не видно. Якщо там стоїть 2-а і все, то тут пишеться — “потребує значної уваги і допомоги”. А це сигнал для вчителя, для батьків. І в кінці вчитель дає рекомендації — “прочитати текст протягом 15 хв” чи “розв’язати 5 прикладів”. А батьки пишуть “прочитали” чи “зробили”.
Запроваджуючи свідоцтво досягнень, прагнуть досягти того, щоб батьки знали рівень знань своїх дітей і шлях, як цього досягти. Адже конкретних оцінок не буде перші два класи. Починаючи з 3-го, учнів будуть оцінювати балами. Освітяни впевнені, що школярі не матимуть стресу від незвичного оцінювання. Бо вчителі мають їх поступово готувати до цього.
“1 і 2 клас йде описове оцінювання. Але вчитель має підвести і батьків, і дитину до того, що в 3-у класі з’являться бали. Це робиться не для того, щоб дітей розділити на двієчників та відмінників, а для того, аби кожна дитина і батьки бачили, які кроки треба зробити, щоб вирівняти пізнавальний процес. Ми навчаємо дітей не для того, щоб вивчити і забути, а для того, щоб пізнавати навколишній світ. І в свідоцтві видно, в якій сфері дитина успішна, а в якій ні. І тоді це потрібно підтягувати. Щоб до 3-го класу вивести всі показники на один рівень”, – запевняє Олена Харченко.
Свідоцтво містить два блоки. Перша частина – особисті досягнення – заповнюється двічі протягом навчального року. У жовтні – проміжне оцінювання та в травні – підсумкове. Друга частина – предметні компетенції – заповнюється лише в травні в межах підсумкового оцінювання. Вони поділені на такі предмети як «Математика», «Українська мова», «Я досліджую світ», «Технології», «Мистецтво», «Фізична культура», «Іншомовна освіта» і «Мова вивчення».

Немає коментарів:

Дописати коментар